myTunes

Sunday, December 15, 2019

Part 2 - Wedding Planner



Hello my dearest people!! As I said earlier I akan post tentang wedding preparation I. Benda paling penting sekali ada pilih wedding planner yang betol dan jangan kena tipu. Ramai sangat penipu di luar sana. Berhati-hati.

Let me share how did I found out about my wedding planner.

Thank you to advertisement in IG, I saw the pictures and videos felt interested. Then I check out the price is very reasonable.

ALI GRAND HALL, they have 15 - 20 halls in different location to hold the wedding. They bought big lots in shopping mall and decorates it into a wedding hall. Sekarang ni benda cenggini memang tengah trend dengan all in package dorang sangat affordable.


Aeon AU2, Keramat - Amcorp Mall, Petaling Jaya - Anggun City, Rawang - Bangi Gateway, Bangi
Cheras Sentral, Cheras - Melawati Mall, Kuala Lumpur - One Shamelin Mall, Kuala Lumpur
NSK Wangsa Maju, Kuala Lumpur - Dewan Plaza Alam Sentral, Shah Alam - Star Venue Mall, Subang - Axis Pandan, Kuala Lumpur - etc

My reception will be held at Star Avenue Mall, Kampung Melayu Subang. They have 2 different halls. I choose Level 3 as it is more classy I guess compare to Level 2 which is garden theme.

Masa aku survey tanya pasal harga through IG, dia cakap date yang aku nak tu ada orang lain eyeing tapi dorang belum bayar deposit untuk lock date. Uisshhh nervous aku buatnya. That weekend juga aku terus pergi HQ dia and inquiry.



Pakej yang ditawarkan adalah all in dan price for  min 1000 pax. I'm not their sales person so I tak akan explain apa-apa yang ditawarkan but at that time this is the offer.

Mesti tertanya date apa yang aku nak sangat tu sampai one year before wait sebelum bertunang dah lockdate?

TARIKH NIKAH: 21.02.2020, JUMAAT
TARIKH SANDING: 22.02.2020, SABTU

I really like this date so masa aku plan nak kahwin memang aku terus pick this date. Biarpun lambat lagi aku lock juga and paid RM1000.

I'm gonna share how's my hall looks like. Ok sekarang aku tetiba rasa excited plak! hahaha





Okay done sharing about my reception. Solemnization jangan lupa!!!!! Ini paling pening sebenarnya. Nak buat dekat masjid pun ada bayarannya around RM300 or so. I look up dekat website masjid tu and memang dia tulis RM300 per hour I was like...... Dalam sejam apa pun tak sempat. Nak tangkap gambar lagi apa lagi. aiyyoooo... belum lagi sewa dewan makan and catering. Macam-macam juga la idea yang keluar. Like buat pagi nikah terus sambung sanding tetapi pepagi buta pula la aku nak bangun nak buat semua ni. Abang aku tak agree. Sewa homestay? Tetapi dekat subang susah nak cari yang murah. Next aku check out Ruang perghhh mahal weeeiiii. Datanglah satu idea yang aku hope boleh bantu aku mengurangkan perbelanjaan. Adik aku kerja di art gallery. Aku suruh dia tanya boss dia boleh tak aku buat nikah dekat situ. Masa aku dapat call from dia benda pertama dia cakap YOU'RE ONE LUCKY BITCH! Kau tak pelik ke? Rupanya boss dia bagi guna gallery tu for free.. Ya Allah! Rezeki nak kahwin mungkin. Aku bersyukur sangat.

So venue for nikah & sanding dah boleh tick out. hehehe.. Next topic will be about my nikah preparation.